word zelf de succesvolle marketeer
van jouw onderneming
5 blogtips voor een sterke blogtekst
Voor sommigen voelt het aan als een lastig obstakels: telkens opnieuw een blogpost verzinnen. Nochtans heeft bloggen alleen maar voordelen
-
je website staat zo vol met relevante zoektermen waardoor je SEO en je ranking in Google de hoogte in schiet
-
het is dé manier om jouw kennis en expertise als ondernemer in de verf te zetten
-
ook kan je zo de connectie met jouw klant verhogen door jouw persoonlijkheid als ondernemer te profileren
-
je verhoogt de interactie en bezoekersaantallen van je website en social media, wat altijd een win is
Met deze tips vloeit die volgende blogpost misschien vanzelf uit jouw (digitale) pen.
Ja, als ondernemer wil je natuurlijk over jouw onderneming schrijven. Dat hoeft echter niet altijd over jouw product te gaan. Soms kan het over jou als ondernemer gaan. Of over hoe een toeleverancier je in jouw productieproces helpt. Of hoe een business coach of collega ondernemer jou kan inspireren. Of over jouw persoonlijk leven.
Wat je ook kiest, ga steeds voor een onderwerp waar je graag over schrijft. En waar je ook wel iets over weet natuurlijk. Geforceerd schrijven helpt jou, noch jouw lezer namelijk vooruit. Want wie weet haakt die wel af omdat die geen connectie met jou en jouw tekst voelt.
Bloggen is wel iets wat vlot mag stromen, het is geen exacte wetenschap. Vaak moet je wel een creatief momentje hebben om er aan te beginnen.
Als je toch wat nood aan een houvast hebt, kan je altijd op de methode van Kipling terug vallen. Die bepaalt op welke vragen jouw lezers graag een antwoord willen
WAT is het probleem/gebeurtenis?
WAAR is het probleem/gebeurtenis ontstaan?
WANNEER treedt het probleem/gebeurtenis op?
WAAROM is het probleem/gebeurtenis opgetreden?
WIE betreft je?
HOE uit zich het probleem? HOE vaak gebeurt het?

Je kan je social media niet alleen als inspiratiebron voor je volgende blogpost gebruiken. Ook kan je die nieuwe blogpost als startpunt voor wat nieuwe social media content gebruiken.
Filter de belangrijkste items uit je blogpost en herwerk die tot een video, afbeelding, post, story, tutorial, …. Zo zijn je social media kanalen meteen weer wat gevuld.

Bloggen heeft om verschillende redenen aan populariteit gewonnen. Een van de meest relevante doelen van bloggen is om jouw zoektermen en keywords van jouw onderneming nog meer op jouw website te laten verschijnen. En dat is zó belangrijk om hoog in Google te scoren.
Het is heel belangrijk om af en toe aanpassingen aan je website te maken en je SEO te optimaliseren.
Hoe vaker de woorden waarop jouw klant zoekt op jouw website verschijnen, hoe beter de ranking in Google. Door te bloggen verwerk je die zoekwoorden ook op een andere manier dan een klassieke commerciële tekst.
Want Google is wel inventief op dat vlak, en moedigt creativiteit en originaliteit van webteksten aan.
Never stop learning, dat is zowat mijn moto. Ik probeer dan ook wekelijks iets bij te leren, ook al is het maar een dom wetenschappelijk feitje. Zo heb ik trouwens deze week geleerd waarom er putjes in een golfballetje zitten.*
iefst van al leer ik bij over marketing, en daar vind je gelukkig heel veel online en offline (gratis) cursussen over.
Wil je weten welke cursussen ik zoal doorspartel? Volg me op social media, daar post ik geregeld wat info.
*Wil je ook weten waarom er putjes in golfballetjes zitten? Bekijk dan de uitleg van Lieven Scheire in deze video.